EL HOSTING

On vius a internet?

hosting

Una web són un seguit d’arxius que s’executen a un servidor. Aquest servidor està físicament a algun lloc. Explicarem els tipus de llocs on solen estar allotjades les webs.

  • Blogger, wordpress. Estàs en un servidor d’una gran empresa i aquesta gran empresa només et permet canviar colors i realitzar alguns ajustos però no gran cosa.
  • Multihost. És el més comú. Estàs en un servidor compartit amb altres webs. Desconeixes si aquestes webs tenen moltes visites o fan algun ús il·legal, però com “viviu”; en el mateix bloc podeu sofrir de les mateixes falles. Excessos de visites, enviaments massius de correu, accions de manteniment.
  • VPN o Dedicat. És un servidor en exclusiva per a nosaltres, amb la memòria i el processador que hàgim contractat. El problema d’aquest servidor és que la seva ampliació és costosa, ja que sempre se sol acabar canviant el servidor per un altre més potent i no canviar component a component.
  • Servidor Cloud. És un servidor virtual escalable. Pots ampliar els seus components en qüestió de minuts i així si en algun moment necessites més RAM o processador de la qual normalment uses, s’amplia durant el període de demanda i després es torna a disminuir.

Per a cada projecte sempre és convenient un tipus de servidor o un altre, encara que un procés molt lògic és començar en un multihost i al moment que les teves visites augmentin o comprovis que el teu web funciona lent, passar a un servidor dedicat si no preveus que la demanda pujarà, o un cloud per poder escalar el teu projecte amb més facilitat.

Ultimes notícies